woensdag 25 november 2009

Terug naar de schoolbanken....


23 Nov, een dag waarop alle WW-leden naar uitkeken. Onze leidster had ons al een aantal weken nieuwsgierig gemaakt naar wat ging komen.
Ikzelf was heel tevreden met het points-systeem Ik ken alle produkten zowat uit mijn hoofd, reken vlot recepten om naar wat ze me gaan kosten en hoe ik ze eventueel minder "duur" kan maken...
Sorry als ik hoop heb doen oplaaien: bij sommige recepten werkt dat niet. Chocolademousse moet chocolademousse blijven, ik reken daar liever de points voor dan genoegen te nemen met een flauw afkooksel.

Maar terug naar het nieuwe programma. Nieuwsgierigheid streed met ergernis. De ergernis overwon nadat ik mijn oude vriend Google raad was gaan vragen en op de nederlandse site had begrepen dat ALLES veranderde. Weg boodschappenlijst, weg calculator, weg al het werk en tijd besteed aan het omrekenen van recepten.
Een mail naar mijn leidster waarin ik duidelijk maakte dat ik het oude programma bleef volgen. De WW-Propoints konden mij gestolen worden. Een mail terug met de boodschap om het toch een kans te geven.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben enthousiast... Mijn scepticisme duurde tot the moment dat we ons nieuw pointsaantal onder ogen kregen: ik eet er nu 29/dag, met een extra 42/week er bovenop... Kan het leven nog mooier worden.
Het is nu weer rekenen, plannen, kan je geloven dat ik alles eerst in het klad noteer, kwestie van geen zooitje te maken van mijn weekplanner.
Ik heb enige objectiviteit behouden: de kosten die dit weer met zich meebrengt, en of ik ook nog afval... De veelvraat die nooit points overhad, zat gisteren nog een stukje chocolade te eten omdat de Propoints elke dag op moeten. Kan het leven nog mooier zijn?

Dat mijn culinaire interesse er niet onder lijdt, blijk ook al. Deze middag draaide mijn brein al op volle toeren om iets lekkers te verzinnen.
Dit werd een omelet met spinazie en feta.

2 eieren
1 kfl margarine
verse spinazie (kan gekocht worden in zakje, al gewassen. Spaart heel wat werk uit)
champignons
30g feta (als je light lekker vind, ga je gang. ik loop er meestal met een bocht omheen)

Verwarm de margarine, laat de spinazie erin slinken, voeg de champignons toe. Kruid royaal met peper en zout.
Terwijl dit staat te sudderen, kluts je de eieren, ik voegde lookpoeder toe (te hongerig en ongeduldig om look te snijden). Voeg de eieren toe aan de spinazie,laat langzaam bakken.Voeg op einde de verkruimelde feta toe, vouw omelet dubbel et voilà: lunch!
Ik heb er een cracotte bij gegeten en dat was voldoende.

Kostprijs: 7 Propoints.

1 opmerking:

Marion zei

Mag ik je feliciteren met je blogger; "Neen ik ben niet op dieet". Het is een leuke site en fijn om te lezen. Mijn naam is Marion en ik ben ook een WW volgster.
Je receptjes komen mij dus goed van pas en ze zijn heerlijk! Dank je wel.

Veel succes met deze site en met WW.

Groetjes Marion.