zaterdag 28 november 2009

Zaterdagse -ik heb honger- lunch





Zoals veel mensen doe ik 's zaterdags mijn wekelijkse inkopen. Ik heb onlangs mijn routine veranderd: ik probeer kort na de middag te gaan. Ik hou van inkopen doen en slenter graag langs de rekken om nieuwe produkten te ontdekken.Ik heb meestal de lunch net achter de rug, dus geen rammelende maag (wat ben ik toch een voorbeeld....laten we zwijgen over het feit dat er niet veel nodig is om mijn maag weer te laten rammelen....), en het is vaak al veel rustiger in de winkelgangen.
De weekends zijn voor mij moeilijk, geen structuur, en mijn ideeën van knutselen of creatief bezig zijn met de kids, spelen zich vooral af in de keuken.Koekjes bakken, muffins bakken, koekjes versieren, ... Meer tijd om wat te lezen, en tot mijn favoriete literatuur behoren kookboeken en culinaire tijdschriften. Vooral de boeken van Nigella worden hier stukgelezen.

Maar terug naar de inkopen en vooral wat te doen als je thuiskomt met een hongerig gevoel: aan de hand van het Propoints startboekje stond gisteren de lunch op een sakker en een vloek klaar:

Broodje zalm.
75g meergranen broodje
75g gerookte zalm
2 el Philadelphia light (ik gebruikte de bieslook versie, maar ik denk dat de wintereditie met peper meer zal afsmaken)
een rode ui, in ringetjes

Kaas op broodje smeren, zalm erop leggen, ui, ijsbergsla, eventueel tomaat...

Propoints: 9

Het oorspronkelijke recept doet er een komkommersalade bij, maar komkommer in de herfst/winter... Ik liep niet warm voor het idee, alhoewel de komkommers nog steeds aan spotprijzen in de winkel liggen.
Ik heb er de raapjessoep bijgegeten.


Na een weekje Propoints tellen, wordt ik nu wel benieuwd naar het resultaat. Deze week heb ik ook een personeelsfeest achter de rug, en volgens mijn berekeningen kwam ik ruimschoots toe met mijn vrije Propoints...
Ik heb echt de indruk meer te mogen eten, wat me ook opvalt is dat de koolhydraten zwaarder worden aangerekend dan de proteïnen... Gaan we dan ook de "low carb-toer"op met WW?

Morgen staat de weegschaal te wachten... Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen: