woensdag 23 december 2009

Ik schaam me diep...

Nieuwjaar is er nog niet en mijn goede voornemens beginnen al te tanen. De beloftes van heerlijke recepten zijn ook al meer dan een weekje geleden.
Maar hier is er al één:

Gevulde kipfilet gewikkeld in salie en parmaham (6 propoints)

Het is alweer een aangepast recept van mijn geliefde Gordon Ramsay... Maar eerlijk is eerlijk, die man kan koken, en mijn Engels scheldwoordenvocabularium nieuwe impulsen geven... Enne... die foto al gezien van hem in lopersoutfit... Grrrrrr....
Maar back to business:

voor 4 personen:
4 kipfilets (100g kip: 2pp)
8 blaadjes salie (had ik niet, heb een mengeling van Italiaanse kruiden gebruikt van O'Cool)
120 g ricotta (30g: 1pp)
8 plakjes parmaham (50g parma: 2pp)
4 kfl olijfolie (1 kfl olie: 1pp)
handvol takje tijm

Snijd de kipfilets aan één kant diep in. Meng de fijngesneden salie (of kruiden) met de ricotta en voeg naar smaak peper en zout toe.

Leg 2 plakjes ham -elkaar overlappend- op een snijplank. Leg de kipfilet opengevouwen erop. Schep een kwart van het ricottamengsel op de kipfilet. Vouw het vlees weer over de vulling heen. Wikkel de parmaham rond de kipfilet, wikkel alles in folie en laat 1 uur stevig worden in koelkast.
(Als je meestal op het laatste moment begint zoals ik, bind de kipfilet in met keukendraad of gebruik een tandenstoker of saté om kip dicht te houden).
Verwarm de oven voor op 180°C en verwarm daarin een braadslee. Verhit de olijfolie in een zware braadpan, leg de kipfilets erin. Bak ze 2 minuten aan elke kant to ze bruin zijn.
Leg ze daarna in de braadslee en bak ze verder in de oven. Afhankelijk van de grootte 15-20 min.

Lekker met rijst, pasta...en groene boontjes.

Tip: ik heb het braadvet in de braadpan beetje losgemaakt met water en een schep pesto (uit een potje) toegevoegd. Voor de sauseters onder ons een leuk bijgerechtje... (en je moet niet zeggen dat pesto uit een potje komt LOL).

Zo, één belofte al een beetje ingelost....
Ik schrijf binnenkort weer, nu moet ik 430km gaan joggen om 56449 Activity Propoints te verdienen en zo de schade van vorig weekend goedmaken.... Run, Forest, Run!!!!!!

Geen opmerkingen: