maandag 14 december 2009

Snel eventjes een kerststrijdplan

De weegschaal had weer goed nieuws vandaag. Ik verveel jullie niet met de cijfers, daar heb ik een speciaal kolommetje voor gemaakt.
Nu moet ik tot na kerstmis verder zonder WW. Plannen, plannen en plannen dus.
Deze week hebben we al kerstfeestje op het werk, het wordt gourmet en de dames maken de bijgerechten. Alles kan dus zo vet of zo mager worden gemaakt... Ik ben benieuwd. Ik doe mijn best!
Dit weekend heb ik enkele leuke receptjes uitgeprobeerd die ik hier zeker wou neerschrijven. Alleen liggen mijn notities beneden en lig ik al in bed. En bijkomend excuus: mijn man heeft beneden een kleine vergadering en ik wil zijn geloofwaardigheid niet beschadigen door in mijn kerstmanpyjama daar binnen te stormen.... Laten we de kerstgedachte zo zuiver mogelijk houden!

Al plannen voor de feesten? Wat mijn doelstellingen zijn? Na jaren van trial and error... En dan vooral de fouten, heb ik nu een strijdplan: ik geniet van de dagen waarop er feest wordt gevierd. In mijn geval: kerstavond en kerstdag (bij de 2 families langs) en oudejaarsavond (feest hier bij ons thuis). Opmerking aan mezelf: genieten is niet gelijk aan jezelf een indigestie vreten...
Dan zijn er de dagen waarop ik mijn programma kan volgen (de kleur ik blauw op mijn kalender) en de dagen waarop ik kan sporten kleur ik nog eens extra groen. Meestal ga ik 's ochtends van de feestdagen sporten. Je voelt je fantastisch en extra gemotiveerd.
Het lijkt vreselijk controlefreak-achtig, maar de dagen zo plannen, helpt echt. Kerstvakanties zijn zo chaotisch en meestal laten ze me wat ontevreden achter: niet alles wat gepland was, is gebeurd (maar dan nog... dat is the story of my life LOL).

En als er iets onverwachts gebeurd op de blauwe/groene dagen? Dan geniet ik er gewoon van zonder, juist ja, de indigestie...
Spectaculair gewichtsverlies zal er niet inzitten, maar ik zal ook niet terug bij "start" staan.

Nog een tip, voor ik mijn netbook hier sluit: heb vandaag de oude kookboekjes van WW gekocht aan 1,25€. Ik word niet gesponsord om dit te zeggen, maar ze zijn de moeite waard: iemand een sneetje chocoladebrood op kerstochtend??

Tot gauw, met de beloofde recepten!

Geen opmerkingen: