maandag 1 maart 2010

Ziek zijn

Na een weekje mijn stem kwijt te zijn, na een weekje hoesten, hoestpastilles en siroopjes, kreeg ik gisteren koorts en na een bezoekje aan de dokter,was de diagnose: bronchitis. Drie dagen thuis, antibiotica en hoestsiroop.
En rust, veel rust.
Emo-eter die ik ben, had ik al ideeën van M&M's, cassoulet om op te eten voor de televisie terwijl ik rustte. Ik zou nu graag vertellen dat mijn WW-engel me op het rechte pad zette, maar neen, de engel heeft geprobeerd, ik wou niet luisteren..
De engel heeft geprobeerd: de Spar is 's maandagsochtends gesloten, dus geen M&M's of cassoulet. Spijtig genoeg stond er nog twee potten met resten Ben&Jerry's in onze diepvries. Yep,die zijn gesneuveld, samen met nog een half brood met divers beleg, wat Cracottes snacks...
En alweer moest ik tot de conclusie komen dat al dat eten geen geheim wondermiddel is tegen een bronchitis, dat mijn hoest niet plots ophoudt. Integendeel, ik heb (weer) een opgeblazen gevoel en mijn lijf snakt naar gezonde dingen. Dus alweer een les geleerd... ik vraag me toch af waarom ik steeds van het rechte pad afwijk terwijl ik verdomd goed weet dat eten niet het antwoord is. If hunger not the problem, then food is not the answer. Duidelijk, eenvoudig en waar!
Morgen plan ik weer, en maak ik mij de fantastische supersalad. Ik breng wat wijzigingen toe aan de basisingredienten, ik gebruik feta ipv de tofu morgen, als ik ooit in de natuurwinkel raak en gerookte tofu vindt, probeer ik dat. In ieder geval ze smaakt fantastisch. Morgen voeg ik er wat gedroogde vijgen aan toe, heerlijk fruit.

1 opmerking:

*Bitch Cakes* zei

Hi Renee, I have no idea what this says but thank you for linking to me and I'm so glad you're enjoying my super salad!