woensdag 26 mei 2010

Back to basics

Back to basics.

Sinds ik deze blog begonnen ben, leef ik het leven van een jo-jo. Dezelfde 4 kilo laat ik achter, dezelfde 4 kilo kom ik steeds weer tegen.
Hoe dat komt? Ik doe het goed één week, doe het niet zo goed (lees: slecht) een andere week. Soms breng ik wat variatie in de routine door het één dag goed en drie daaropvolgende dagen niet zo goed te doen.

Ik zou zo graag de controle weer hebben. Ik weet hoe het moet, ik hou me aan de richtlijnen en dan plots is het alsof « iets » overneemt. Ik zie mezelf wilskrachtt verliezen, en dat gaat vlug, kwestie van minuten. Mijn hersenactiviteit beperkt zich tot één ding: eten, iets kokerellen, vooral iets met suiker....
Ik weet dat ik fout bezig ben, maar vreemd genoeg reageer ik niet op dat innerlijke stemmetje. Luid roept het wel niet, maar tijdens mijn « goede » dagen, brengt dat stemmetje me tot rede voordat ik helemaal overboord ga.

Vandaag is de start van een nieuwe poging. Die 70 kilogram bereik ik niet meer voor zondag (30 mei 2010, 20 km van Brussel!!!!), maar het is mogelijk voor 15 juli (vakantie).
En deze keer is mijn ingesteldheid ander: ik focus niet langer op het resultaat, maar op de veranderingen... Zoals Dixon het zegt « If you focus on the result, you will never change. if you focus on the changes, you will get results ».

En als ik karakter genoeg heb om 20km te joggen.... Wat betekenen die laatste 10 kilootjes dan in het grote plan?????


Nog 4 keer slapen voor de 20 km.....

Geen opmerkingen: