dinsdag 11 mei 2010

Bijna zover

Niet bepaald mijn streefgewicht...
Wel wat de 20km betreft. Morgen een eerste test: manlief en ik hebben ons ingeschreven voor de Abdijenloop Averbode-Tongerlo. 16km.
Toen we dit weekend om ons startnummer gingen,stond er in de begeleidende brief: 15,8km; Gek, maar enkel die 15 zien staan, zorgt ervoor dat de afstand doenbaar is.
Telkens ik de 20k loop, probeer ik als laatste lange duurloop 16km te lopen. Meestal doe ik die alleen, maar morgen is dat dus een georganiseerde loop.
De zenuwen vallen mee (tot nu toe)...

Op moederdag heb ik nog 1u20 gelopen, eigenlijk stond er 1u10 op het schema, maar ik ben erin geslaagd om verloren te lopen.
Maar geef toe, wat een mooie landschappen:

Op loopafstand van ons huis, ik wil nooit meer in de stad wonen!


Een heuvel oplopen lijkt veel minder zwaar als hij zo mooi is....


En deze mooie postkaart: appelbomen in bloei en ezeltjes in de wei.

Thuis aangekomen stond er pizza met peer en roquefort op het menu. Eén vn missies is geen eten meer weg te gooien en bij inspectie van de groentenlade van de ijskast, ontdekte ik nog drie peren. Te zacht om zo te eten, maar ik wist dat er in het WW-kookboek "Komt voor de bakker" een perenpizza stond...
Het resultaat was lekker, ik ben geen schimmelkaasfan, maar ik vind ze wel lekker in een verdunde versie: een dressing van blauwe kaas of een sausje, en met het zoete van de peer is de balans perfect.

Voor 20 stukken, 2 Propoints/stuk

- 400g pizzadeeg (kant- en klaar)
- 100g roquefort
- 150g verse kaas (type Boursin cuisine light)
- 2 el honing
- 50 ml magere melk
- 1/2 kfl gedroogde rozemarijn
- Zout en peper
- 4 peren
- 2 el citroensap
- 2 el pijnboompitten (had ik niet, heb walnoten gebruikt)

Rol het pizzadeeg uit, leg op een met bakvel beklede bakplaat en bak 10 min in het midden van een voorverwarmde oven op 180°C.
Pureer de roquefort met de verse kaas, de honing, de melk en de rozemarijn en breng op smaak met peper en zout. Snijd de peren in partjes (je kan ze ongeschild laten, de mijne waren niet al te vers meer, dus heb ze geschild) en besprenkel met het citroensap (ben ik vergeten). Strijk het kaasmengsel uit over de pizza, leg er de perenpartjes op en bestrooi met de pijnboompitten.
Bak de pizza 25 minuten op 180°C.

Et voilà:

Met wat bindsla en krulsla erbij (uit mijn serre) met 15 ml D&L light. Heerlijke lunch!
(en restjes om mee te nemen naar werk!)

Geen opmerkingen: