maandag 3 mei 2010

Fantastisch idee


restjes meenemen naar werk!
Iedereen kent het gevoel wel, supergemotiveerd, totdat je merkt hoelang je 's avonds nog bezig bent in de keuken om je maaltijden van de volgende dag te plannen.
Soms gaat me dat met plezier af, soms met heel wat minder plezier, maar ik doe het toch en soms lukt het helemaal niet en maak ik mijzelf wijs dat "ik morgen op werk wel iets gezonds vind"... Niet dus.
Collega bloggers bleken allemaal al het licht gezien te hebben. Ik nu sinds kort ook. Ik neem restjes mee, en beter nog, ik heb "diepvriesmaaltijden".
Laatst heb ik van een hele overschot pasta (ik ben steeds bang pasta te weinig te hebben, dus meestal kook ik voor het hele dorp mee) een pastataart gebakken. Een receptje uit een WW-kookboek met zuinig koken tips.

Pastataart (aangepast recept uit "Lekker voordelig"), 6 stukken

-rest pasta (ongeveer 700g gekookt, of 300g ongekookte macaroni)
-100g kipfilet
-250g champignons (ik gebruikte een blikje)
-1 blik gepelde tomaten
-60g geraspte kaas, light
-2 kfl margarine
-1 el paneermeel
- zout, peper.

Bereid de pasta als er geen restjes zijn.
Verwarm de oven voor op 180°C. Snijd de kipfilet in kleine stukjes. Borstel de champignons schoon en snijd in schijfjes (of gebruik blikje). Bak de kip en champignons in de margarine gedurende 5 min. Voeg de gekookte macaroni toe, de tomatenstukjes en de geraspte kaas. Breng op smaak met peper en zout (en eventueel wat paprika, chili,....).

Giet de bereiding in een met bakvel bedekte ronde ovenschotel en druk goed aan. Bestrooi met het paneermeel. Zet gedurende 35 min in de oven.

Taart in stukken snijden, opdienen, of in porties invriezen.
En meenemen naar werk, en daar eventueel even in de magnetron.Lekker met wat kerstomaatjes of een groene salade.

Geen opmerkingen: