donderdag 5 augustus 2010

Stardate 040810

De dikke buik is nog niet weg, de pijn ook nog niet echt. Zolang ik in de zetel zit, heb ik weinig last, maar stappen en bewegen, zijn nog niet echt "top".
Het rechte pad bewandelen lukt ook niet zo goed, wat ik vandaag al gegeten heb:
- fruit:0
- boterhammen: teveel
- koekjes: stuk of 8, en dan nog niet echt mijn favoriete koekjes...
Watik nog ga eten: waarschijnlijk een pizza, want manlief "kookt"

Als ik stilsta met keuzes, weet ik heel goed waarom ik eet deze keer: verveling. De kunst is om daar iets mee te doen. De mogelijkheden zijn natuurlijk beperkt momenteel, maar toch heb ik "statische" hobbys genoeg: surfen, bloggen, quillten, tv kijken (in combinatie met quilten), lezen (alhoewel de pijnstillers me nogal verstrooid maken).
Vandaag was het "Star Trek" dag en heeft manlief mijn quilt klaargelegd. En toch heb ik weer gegeten, en niet vanuit een hongergevoel.
Morgen ligt mijn planner klaar en schrijf ik netjes op. Schoonmama brengt gebraden kip mee en met wat sla en tomaten (uit onze tuin) kan daar iets lekkers mee worden gemaakt.
Verder zijn er nog kilo's kerstomaatjes die hemels smaken, dus voor een snack is ook gezorgd.
Maar vooral eet ik weer op vaste tijdstippen, een methode die het beste voor mij werkt:
- ontbijt bij het opstaan
- 2 uur later (ong rond 10.00) Alpropudding
- 1100-1130: soep
- 1200-1300: middagmaal
- 1500: fruit
- 1800: avondmaal
- avond: fruit of snack als er nog propoints over zijn.
Regelmaat en routine: mijn maatjes, misschien wat saai, maar ideaal voor mij....

1 opmerking:

Laura* zei

Het is inderdaad kwestie van plannen en routine!
Het eten uit verveling is bij mij ook een probleem dat ik heb moeten aanpakken! Wat niet altijd simpel is natuurlijk.. Nog veel succes! :)