woensdag 23 februari 2011

Bloemkoolcurry: WW recept met een twist


Probeer dit, het is lekker én origineel.

Toen ik enige tijd geleden het boekje van WW "Uit de pan en wok" doorbladerde, sprong dit recept direct in het oog. Kleurrijk, dat doet het altijd, en erwtjes... mmm erwtjes.
Ik heb het maandag voor de tweede keer gemaakt, en deze keer voor de hele familie.
Het originele recept heb ik wat aangepast, de aardappelen heb ik weggelaten, ik wou het als bijgerecht opdienen bij een stukje vlees en rijst (of noedels)

Bloemkoolcurry (mijn versie) 2 personen, 7 Propoints

1 kleine bloemkool
4 tomaten
2 kfl olie
1 el gele currypasta (ik gebruikte groene currypasta die al heel lang staat te wachten in de ijskast)
1 mespunt kurkuma
100g erwten(diepvries)
100 ml water
komijn
Peper en zout

Was de bloemkool en verdeel in roosjes. Was de tomaten en snij in blokjes.
Verhit de olie in een wok en voeg de bloemkool toe. Breng op smaak met currypasta en kurkuma en bak ca. 10 minuten. Voeg de tomaten en erwten toe, schenk het water erbij en laat in 10 min gaar worden. (Kan langer, afhankelijk hoe zacht je de groenten wilt)
Breng verder op smaak met komijn, peper en zout.

Hier werd de bloemkoolcurry opgediend met 100g rijst (4Pp) en 100g kip (3Pp).
(en het restje smaakte de volgende dag nog lekkerder als lunch op het werk).

Geen opmerkingen: