dinsdag 15 maart 2011

Slaatjes om mee te nemen

De lente komt eraan en sinds kort snak ik ook naar een echt slaatje, soep is zijn magische aantrekkingskracht aan het verliezen...

Dus vandaag: 2 slaatjes, getest op "meeneembaar", (vandaar de plastic dozen), gemakkelijk te maken en lekker genoeg om naar de middagpauze uit te kijken!

Pastasalade met zongedroogde tomaten (1 pers, 7 Propoints)



100 g pasta gekookt (hier risoni)
1 rode ui
champignons (een 150g) gebakken in 1 kfl olijfolie
50 g zongedroogde tomaten
50 g gekookte ham
sla (ik gebruikte ijsbergsla)
stukjes rauwe wortel (eet ik liever dan geraspte)

Alles mengen en voilà. Klaar.


Fetasalade (1 persoon, 9 Propoints)



komkommer, paprika (hier rood en geel), rode ui
ijsbergsla, stukjes rauwe wortel
1 appel, in stukjes
60 g feta, in stukjes
dressing van 15 ml Devos-Lemmens extra light, 1/2 kfl mosterd, 10 g honing

Groenten en feta mengen.
Ingrediënten voor dressing mengen en apart meenemen, mengen met slaatje net voor het opeten (anders word alles te waterig)


Het weegschaalmoment deze week was niet zo schitterend. 800 gram erbij. Maar het was te verwachten, niet enkel omdat ik sinds vorige week al mijn verdiende ActivityPoints moet opeten (om het plateau te breken), maar eerlijk is eerlijk: ik had vorige week enkele dagen vrij om thuis te verven, en de momenten dat er niet geschilderd werd, heb ik zowat het totaal van 3 marathons aan Activitypoints gegeten, ruw geschat....

Een Mexicaans etentje zat ertussen:


chili con carne, taco met pompoen en chorizo, homemade salsa's en guacomole, homemade maïsbrood, zure room, sla....

en als dessert deze lekkernij, recht uit het kookboek van Gordon Ramsay himself: New York cheesecake met chocolade (10.000 Propoints :o)



Deze week ben ik een modelweightwatcher... Laat de slaatjes smaken en laat jouw eigen creativiteit werken!

Geen opmerkingen: