dinsdag 7 juni 2011

Broodpudding

Deze voormiddag voelde ik mij zo:



Ik had het geluk weer te gaan joggen net terwijl de 10km cross in de kazerne was begonnen... Langs alle kanten kwamen de "echte" mij voorbij gerend en als gevolg daarvan begon ik natuurlijk ook sneller te lopen... Machogedrag of kuddegeest? ik had ook een onaangename pijn in mijn linkerscheenbeen, ik weet niet juist wat het is, steunzolen die vernieuwd moeten worden, of een beginnende ontsteking van het vlies daar... of gewoon geforceerd om als trekpaard mee te willen met de dartele veulens...
Beetje rustig aandoen deze week, en zien/voelen hoe het afloopt.

Een experiment dat beter gelukt is:
Broodpudding: een ontbijt voor winners !
5 porties, 4 Propoints/portie.




1/2 l magere melk (4ptt)
3 appels in stukjes
30 gr rozijnen (2ptt) ik gebruikte deze keer een mangeling van rozijnen en "craisins" (gedroogde cranberries)
200 gr brood (12ptt)
pakje flan de france
1 ei (2ptt)
(hittebestendige) zoetstof volgens smaak
ev . kaneel

Het brood weken in de lauwe/warme melk met de zoetstof.
De flan de france eronder mengen, de eieren en alles mixen (of een pureestamper gebruiken als je de pudding wat groffer wilt).De rozijnen en appeltjes toevoegen, ev beetje kaneel.
In bakvorm gieten en 1 uur bakken op 180 ° (bakvorm eventjes insprayen met oliespray of een siliconenbakvorm gebruiken). Pudding controleren met een breinaald of mes, de mijne stond een uur en half in de oven en was nog steeds een beetje vochtig.

Tip: ik vries korstjes van de meisjes hun boterhammen en restjes brood in, tot ik de gewenste hoeveelheid heb om broodpudding te bakken. Ik gebruik alle soorten brood door elkaar, wit, waldkorn, ....

Geen opmerkingen: