zondag 5 juni 2011

Loopstage aan de zee

Een (krankzinnig) idee begint vorm aan te nemen... Mede dankzij een collega van mij, een ervaren loper én marathonloper. Volgend jaar de maasmarathon lopen. Wanneer juist is nog niet bekend, ergens in mei... Van Visé over Maastricht terug naar Visé, binnenkomen binnen 5u30. Het klinkt verleidelijk.
Dus ik beschouw dit jaar als mijn voorbereidingsjaar voor de marathon, we zullen zien waar we raken, als ik tijdens de trainingen voel dat ik aan mijn limieten zit, doe ik het niet. Punt.

Het is dus logisch dat het loopvirus me meer dan ooit in zijn greep heeft. Mijn loopschoenen zaten dan als eerste in mijn rugzak toen ik dit weekend met de dochters ging logeren bij oma en opa aan zee.
De beste momenten (naast het ijsje, de sangria's en een overbevolkt Plopsaland):mijn ochtendloopjes:

Eerste loop
details hier
Koksijde - Sint Idesbald - Koksijde


De zee!!!


En rugwind!!! En ik was mijn petje vergeten, net als mijn oortjes, gelukkig ben ik aan het afkicken om altijd te lopen met muziek (ik werd te afhankelijk van mijn muziek, kon soms training overslaan omdat ik geen muziek bij me had...)


't Zwarte Schaap in Sint-Idesbald, dé lekkerste ijsjes daar, heerlijke chocoladsaus... Och ja, op de achtergrond de zee (who cares :o)

Vandaar ('t Zwarte Schaap was nog niet open) terug naar Koksijde. langs deze opbeurende boodschap:



Tweede loop (dag later en met nog wat Sangria in de bloedbaan) liep iets minder soepel, maar na 2 km kwam de diesel op gang...
Details hier

Koksijde - Ster der Zee - Koksijde.

Ik was wat later vertrokken, dus de meeuwen hadden al ontbeten:


Aangezien het toch een katholieke feestdag was, wou ik de stemming wat weergeven


En dan was het weer richting vakantiehuisje (de alcohol liet de machine niet zo soepel draaien en het was al heel warm!)
Een sinister tunneltje door waar dan wel deze leuke graffiti stond:

"Ge moogt gerust zijn"

Goedgezind nog de Duinenabdij gepasseerd én de molen


en dan weer de duinen en het bos in om de koelte op te zoeken!


Life is great inderdaad... zeker met een paar loopschoenen aan jouw voeten!

Geen opmerkingen: