vrijdag 17 juni 2011

Pasta alla norma



Mijn loopuitrusting momenteel:

Ijs en ontstekingswerende zalf, ben de "fiere" bezitster van een echte loopblessure: scheenbeenvliesontsteking. 8 jaar met dezelfde steunzolen lopen, doet dat... je zou denken dat ik mijn lesje geleerd had na het ongeluk met mijn 5 jaar oude loopschoenen, neen dus....

Gelukkig is er hier genoeg te doen:

en uit de serre begint de toevloed van aubergines en tomaten waar je dan deze lekkere dingen mee kunt maken (snappen jullie nu waarom ik vooral geïnteresseerd ben in eetbare planten...)

Pasta alla norma (pasta met aubergines en tomaten) 11Pp

Voor 1 persoon:
verzadigde portie pasta (7Pp)
1 sjalot
1 of 2 knoflookteentje (ik hou van knoflook, dus ik nam er 2)
3 tomaten
1/2 bouillonblokje
enkele blaadjes basilicum
1 aubergine (in schijfjes of blokjes)
30g Parmezaanse kaas (3Pp)
1 koffielepel olijfolie (1Pp)
peper en zout

Pel de tomaten (heb ik niet gedaan, waren kleine trostomaatjes), en snij in stukken. Verhit de olie en laat de fijngehakte ui en knoflook glazig worden. Voeg de tomaten en aubergines toe. Laat even meebakken. Voeg de bouillon toe en wat water (en eventueel een scheutje witte wijn). Laat alles sudderen, terwijl de pasta kookt.
Giet de pasta af.
Voeg de gehakte basilicumblaadjes toe aan de saus en meng de pasta eronder.
Rasp de kaas erover en serveer.

Gemakkelijk, lekker, de zomer op jouw bord! (en een koolhydraatrijke maaltijd voor de nog actieve intelligentere niet zo gierige lopers dan ik...)

Geen opmerkingen: