dinsdag 30 augustus 2011

"Pimped" spaghetti met kaassaus uit een pakje...


De vakantie is bijna over, de school begint gauw weer en ook de naschoolse activiteiten. Sinds twee jaren eten we op de zwemavond van de meiden standaard spaghetti, eerst met bolognaisesaus (maar ik heb van die vreemde kinderen die de saus niet lekker vinden), nu met kaassaus (wat dan wel weer in de smaak valt, vooral door het gebrek aan groenten, denk ik...).
Kaassaus is niet mijn favoriete gerecht, en mijn darmen reageren ook nogal afkeurend op alles waar lactose inzit. Ik heb totaal geen scrupules om de familie de luie-vrouwen-versie van spaghetti carbonara voor te zetten: saus uit een pakje...
Het restantje gewetenswroeging verdween helemaal toen ik de Propoints uitrekende: 100 ml is maar 2 Propoints. 100 ml is voor mij genoeg en ik kwam erachter dat met toevoeging van groenten het gerecht er al heel wat aantrekkelijker uitziet, en ook beter smaakt (als mijn dochters dat nu nog geloven)...

Spaghetti met kaassaus (uit een pakje) en groentjes (11 Propoints)

Voor 1 persoon:
Vrije portie pasta (7 Propoints)
100 g magere ham (2 Propoints)
100 ml Knorr kaassaus, ongeveer helft van de saus (2 Propoints)
gestoomde broccoli, worteltjes, stukjes tomaat, ....

Pasta koken.
Saus klaarmaken volgens instructies.
Ham in stukjes snijden en toevoegen aan saus.
Groentjes op pasta stapelen en overgieten met de saus.

Voilà, koken in 20 minuten en genoeg koolhydraten voor een uurtje zwemles!

Geen opmerkingen: